domek dla duszy

#Ilovemybody, teda smerom k rozmanitosti

Prirodzená krása a akceptácia samého seba sa konečne stali modernými a sociálne siete sa vzdali popularizácie ideálneho tela, ktoré neexistuje. Tento trend s radosťou nasledujú aj značky a využívajú ho v komunikácii.
Bol uverejnený

Počiatky hnutia Body Positive siahajú do Spojených štátov a obdobia 60. rokov, keď Američania čelili vážnemu problému obezity medzi deťmi a dospelými. Obrovské odsudzovanie plus size prebudilo v aktivistoch a potom aj v širšej verejnosti potrebu vzniku iniciatívy, ktorá bude propagovať úctu a akceptáciu nedokonalého tela. V súčasnosti získava toto hnutie vďaka sociálnym sieťam novú tvár, ktorá sa zameriava nielen na hmotnosť, ale tiež na iné aspekty. Vrásky, jazvy a strie nie sú už dnes dôvodom na hanbu a sú znakom skúseností a akceptovania samého seba.

Moje telo, moja vec

Voči tomuto „telo pozitívnemu“ trendu nemohli zostať ľahostajné ani značky, predovšetkým vtedy, keď sa do hnutia zapojili aj umelkyne a iné verejne známe osobnosti, ktoré poukázali na to, že aj oni majú ďaleko k ideálu. Alicia Keys sa rozhodla ukázať na červenom koberci bez mejkapu, Lena Dunham zakázala grafikom najväčších novín odstraňovať zo svojich fotografií celulitídu, aby ukázala ženám, že je to niečo normálne a treba to akceptovať.

Značky a #bodypositive

A ako zareagovali na tento trend značky? Existuje minimálne tucet zaujímavých kampaní. Jednou z nich je aj poľská značka Louie, výrobca dámskej bielizne.

Ako píšu jej zakladateľky: V Louie veríme, že žiadne telo nie je dokonalé, ale všetky ich milujeme rovnako. Milujeme ženy, ktoré akceptujú svoje telo aj s nedokonalosťami, sú si vedomé svojej sily a ženskosti, čo ich robí výnimočnými.

Tento manifest sa premietol do kampane „No body is perfect“, v ktorej jemná ženská bielizeň dokonale harmonizuje s okrúhlymi ženskými tvarmi. Takto chceli ukázať, že každé telo je pekné, ale veľmi dôležitá je akceptácia samého seba. Nedokonalosti nemôžu byť meradlom našej hodnoty.

  • Blog Louie No body is perfect);
  • Blog Louie No body is perfect);

Ďalšou značkou, ktorá podporuje hnutie Body Positive, je firma Nike, ktorá vo svojej komunikácii oslavuje rozmanitosť v športe. Zaujímavým a veľmi komentovaným krokom bolo tiež to, že značka zaviedla plus size figuríny a v jej kolekcii už nejaký čas nájdeme aj oblečenie väčších rozmerov, v ktorom sa s radosťou prezentujú plus size influencerky spolupracujúce s firmou Nike – Grace Victory a Chloe in Curve.

  • Blog lovemybody Nike Plus Size);
  • Blog Plus Size Nike);

Pre podobnú kampaň s účasťou modeliek, ktoré poukazujú na ženské nedokonalosti, sa rozhodol aj Primark. Fotografie vytvorené v duchu Body Positive ukázali, že ženy sú rôzne a majú nedokonalé tvary, ale vďaka tomu sú krásne. Modelky smelo prezentovali svoje telá a strie, krivé zuby alebo vrásky neboli v kampani zdrojom komplexov, ale výhodou. Body Positive je trend, ktorý teší a dáva nádej na etickejšie a prosociálne aktivity značiek. A čo je dôležité, týka sa nielen tela, ale tiež akceptácie samého seba, myslenia o sebe. Ženy si zamilovali hastagy #ilovemybody, #bodypositive, s nadšením sledujú nové kampane v duchu  Body Positive a všetko poukazuje na to, že konečne prichádzajú časy, keď rozmanitosť bude hrať prvé husle.

Autor

HAM! Jak to děláme s COOKIES?

Odoslaním kontaktného formulára súhlasíte so spracovaním osobných údajov v ňom uvedených spoločnosťou Skivak sp.z o.o. so sídlom v Poznani a súhlasíte s tým, aby ste nás kontaktovali za účelom predloženia ponuky. Viac informácií o tejto téme nájdete v zásadách ochrany osobných údajov.